W firmach telepraca stała się powszechna, a przedsiębiorcy muszą zrewidować swoje modele biznesowe i upewnić się, że ich marki nie zostaną zniszczone.
Podczas kryzysu koronowego ważne jest, aby nie stracić klientów, ale umocnić swoją pozycję na rynku. Inwestując w kanały cyfrowe, takie jak SEO i Google Ads , możesz również docierać do grup docelowych z nowymi komunikatami, które działają lepiej, gdy coraz więcej osób pracuje z domu. W tym okresie można postawić firmę w centrum i stać się liderem w swojej niszy.
Zmienione zachowania konsumentów
W związku z kryzysem koronowym zmieniło się również wiele grup docelowych, ponieważ ludzie zmienili swoje zachowania i spędzają więcej czasu w domu. Analizując słowa kluczowe, możesz uzyskać więcej informacji na temat zmian zachowań konsumentów w Twojej firmie.
Transformacja strukturalna w śladach koronawirusa
Kryzys koronowy brutalnie uderza w kraje, branże, firmy i ludzi. Jednocześnie zobaczymy, że są firmy, które przegrywają i walczą o przetrwanie, a jednocześnie są takie, które wygrywają na transformacji społeczeństwa. Kryzys przyspieszył rozwój firm dzięki automatyzacji i cyfryzacji.
Z perspektywy makro firmom ciężko jest dotrzeć do tradycyjnej sprzedaży i jeszcze przed kryzysem znajdowały się w recesji. Teraz firmy są zmuszone do zmiany technologii cyfrowej i inwestowania jeszcze więcej w marketing cyfrowy i zrównoważony rozwój. Rozwój społeczny zmierza w kierunku trendów cyfrowych i jest rozwojem i transformacją zmierzającą w kierunku wyższego stopnia handlu elektronicznego.
Pojawiają się nowe słowa kluczowe i kategorie produktów, które osiągają szczyt
Firmy muszą śledzić zmiany zachowań klientów i dostosowywać swój asortyment do wymagań klientów. Istnieje wiele słów kluczowych, które osiągnęły szczyt podczas kryzysu koronowego w handlu elektronicznym – na przykład w niszach, takich przetrwanie, gadżety przeciwdziałające nudzie w domu, takie jak sprzęt do ćwiczeń, maszyny do chleba, czy rękawiczki jednorazowe.
Nowe metody i strategie dystrybucji
Jedną z zauważalnych zmian w trwającej pandemii, staje się zjawisko łączenia sklepu fizycznego i cyfrowego. Take away to forma dystrybucji, której wielu konsumentów zaczęło żądać, a wyszukiwania wzrosły o 122%, przy 1,2 miliona wyszukiwań na całym świecie w ciągu ostatniego miesiąca. Koncepcja dostawy do domu wzrosła o 400% wyszukiwań miesięcznie. Przykładowo wyszukiwanie frazy „Dostawa do domu IKEA” wzrosła o 81%. W kategorii „Na wynos” jest 579 powiązanych słów kluczowych, takich jak Jedzenie na wynos, Pudełko na wynos. Inne powiązane słowa kluczowe to dostawa do domu, jedzenie na wynos itp. Nowe metody i strategie dystrybucji znacząco wpływają na rozwój oraz dostosowywanie firm do oczekiwań klientów w czasach pandemii.
Co powinieneś zrobić?
Handel detaliczny musi zmienić swój biznes. Handel elektroniczny zyskał znaczny impuls, a duże sieci opracowują swoje strategie cyfrowe. Powinieneś sprawdzić, które kategorie radzą sobie dobrze i zrestrukturyzować swoją witrynę, aby uzyskać strukturę, która działa podczas kryzysu koronowego. Jeśli prowadzisz e-commerce, powinieneś budować strony docelowe na podstawie słów kluczowych, aby częściowo zająć miejsce w wynikach wyszukiwania, ale także uzyskać ich wyższą jakość.