Marketing przychodzący to biznesowa metodologia pozyskiwania klientów poprzez dostarczanie grupie docelowej pozytywnych doświadczeń poprzez publikowanie atrakcyjnych treści.
Marketing zmienił się radykalnie w ciągu ostatnich 5 lat. Obecnie mówi się, że marketing przychodzący jest jedną z najbardziej opłacalnych metod marketingowych i niedrogim sposobem pozyskiwania wykwalifikowanych potencjalnych klientów oraz zwiększania świadomości marki produktu lub usługi.
Marketing przychodzący to strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Często celem jest pozyskanie klientów i rozpoczęcie interaktywnej dwukierunkowej komunikacji, w przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, w którym komunikacja przebiega w jednym kierunku.
Dlaczego marketing przychodzący?
Marketing przychodzący zapewnia o 54% więcej potencjalnych klientów niż marketing tradycyjny, co jest głównym powodem, dla którego coraz więcej dyrektorów marketingu inwestuje w dostosowaną i spersonalizowaną treść.
Co odróżnia marketing przychodzący od marketingu wychodzącego? Marketing przychodzący polega na zdobywaniu zaufania klientów zamiast kupowania go za pośrednictwem reklam push. Jedną z wielkich zalet jest to, że marketing jest mierzalny i możliwe jest ciągłe zwiększanie skuteczności kampanii poprzez różne metody eksploracji danych. Zasada polega na przyciąganiu użytkowników za pośrednictwem blogów i mediów społecznościowych, zachęcaniu ich do konwersji i finalizowaniu transakcji. Ostatnim krokiem jest zadowolenie klientów i dalsze promowanie usług. Pojęcie marketingu wychodzącego jest przeciwieństwem i oznacza tradycyjny marketing, taki jak radio, telewizja, bilbordy, gazety czy reklamy telefoniczne.