Widoczność w wyszukiwarce grafiki Google stała się przez lata inteligentnym sposobem na zwiększenie widoczności i ruchu w Twojej witrynie. Ale wciąż jest wielu, którzy popełniają proste błędy w dostosowywaniu obrazów. Obrazy mogą prowadzić do poprawy SEO, konwersji i ostatecznie większej liczby klientów.
Zoptymalizuj rozmiar obrazu
Optymalizacja obrazów na swojej stronie internetowej to jedna z największych możliwości ulepszeń, których wiele osób zaniedbuje w swoich witrynach internetowych, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych.
Którego formatu obrazu należy użyć?
Dwa najpopularniejsze formaty obrazów to PNG i JPG.
Pliki JPEG to doskonały wybór zarówno do druku, jak i treści internetowych. Ten typ obrazu używa coś, co nazywa się formatem „destrukcyjnym”. Oznacza to, że gdy większy obraz jest konwertowany do formatu JPEG, część informacji w pliku zostaje utracona. Konwersja do formatu JPEG skutkuje mniejszym rozmiarem pliku, ale mogą wystąpić pewne straty w jakości obrazu.
Pliki PNG są również przydatne w Internecie, ale ponieważ pliki PNG mogą mieć przezroczyste tło, są bardziej wszechstronne i wygodne w przypadku grafiki i ikon internetowych. Format pliku jest oparty na pikselach, a wszystkie informacje o obrazie są zachowywane po skompresowaniu pliku. Oznacza to, że istnieje ograniczenie co do tego, jak duże można tworzyć obrazy (dopóki nie zobaczysz pikseli). Jeśli jednak plik png jest zbyt duży, spowolni to Twoją witrynę. Obrazy PNG są świetną opcją dla grafiki i ikon oraz bardzo wysokiej jakości obrazów.
Leniwe ładowanie
Wyświetlenie strony i obrazów może zająć trochę czasu, co można poprawić za pomocą technologii leniwego ładowania . Instruuje witrynę, aby najpierw załadowała tekst, obrazy i inne elementy, które są natychmiast widoczne. Dopiero wtedy zaczyna ładować treści, które są widoczne tylko po przewinięciu strony w dół. Leniwe ładowanie to świetny sposób na przyspieszenie witryny i poprawę wrażeń odwiedzających.
Co możesz zrobić, aby uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce grafiki?
Upewnij się, że obrazy można szybko pobrać
Używaj dużych obrazów, najlepiej o szerokości 1200 pikseli
Użyj opisów alternatywnych
Użyj podpisu
Użyj opisu obrazu, jeśli masz galerie zdjęć
Upewnij się, że tekst wokół obrazu jest zgodny z tym, co ma do powiedzenia obraz
Upewnij się, że obrazy można indeksować za pomocą robota Google